Evästeiden käyttö Euroopan kuluttajakeskuksen verkkosivuilla

Euroopan kuluttajakeskuksen verkkosivuilla käytetään evästeitä (cookies) käyttäjäkokemuksen parantamiseksi ja käyttöä koskevien tilastojen keräämiseksi. Lue lisää evästeiden käytöstä

Pohjoismaiden kuluttaja-asiamiehet ottivat kantaa verkon piilomainontaan

11.5.2016

Pohjoismaiden kuluttaja-asiamiehet kokoontuivat 27.-28.4. Ruotsin Karlstadissa. Yhtenä keskustelun aiheena oli verkossa tapahtuva piilomainonta, josta kuluttaja-asiamiehet laativat  yhteisen kannanoton.

Kuluttaja-asiamiehet pitävät tärkeänä, että kuluttajat tietävät, mikä taho mainoksen tai tarjouksen taustalla on ja mikä on journalistista ja mikä maksettua sisältöä. Verkkomarkkinoinnin uusissa muodoissa tämä usein hämärtyy. Piilomainonta on yleistynyt verkossa tapahtuvan markkinoinnin kasvun myötä ja tapaamisessaan pohjoismaiset kuluttaja-asiamiehet tarkastelivat erityisesti natiivi- ja sisältömarkkinointia. Sisältömarkkinoinnissa mainostaja luo ja tarjoaa kuluttajalle esimerkiksi viihdyttävää sisältöä vastikkeetta saadakseen ja ylläpitääkseen asiakkuutta. Natiivimainonta taas tuo mainostajan sisällön kuluttajan ulottuville osana olemassa olevaa mediaa ja sen keinoja hyödyntäen.

Lue lisää:

Kilpailu- ja kuluttajaviraston tiedote 10.5.2016


Päivitetty 11.5.2016 Tulosta