Evästeiden käyttö Euroopan kuluttajakeskuksen verkkosivuilla

Euroopan kuluttajakeskuksen verkkosivuilla käytetään evästeitä (cookies) käyttäjäkokemuksen parantamiseksi ja käyttöä koskevien tilastojen keräämiseksi. Lue lisää evästeiden käytöstä

Valituksen tekeminen

Toimintaohjeet

Jos tuote tai palvelu, jonka olet hankkinut toiseen EU-maahan sijoittuneelta yritykseltä, ei vastaa sovittua, osoittautuu virheelliseksi tai sinulla on jokin muu ongelma sopimuskumppanisi kanssa, voit edetä seuraavalla tavalla:

  • Tee kirjallinen valitus myyjälle ja mahdolliselle takuun myöntäjälle, välittäjälle, valmistajalle tai luottokorttiyhtiölle. Voit myös hyödyntää valitusmallejamme.
  • Tarvitsetko neuvoja reklamaation tekemisessä? Ota yhteyttä meihin. Saat meiltä myös selvittely- ja sovitteluapua tarvittaessa.
  • Jos riita ei ratkea, voi asian saattaa tuomioistuimen ulkopuoliseen riitojenratkaisuelimeen. Sinun ei tarvitse itse asioida suoraan riidanratkaisuelimen kanssa. Ota yhteyttä meihin, niin pääsemme selvittämään asiaa.
  • Kun riidan taloudellinen arvo on huomattava, eivätkä vaihtoehtoiset riidan ratkaisumenettelyt auta asian selvittämisessä, on harkittava oikeudenkäynnin aloittamista.

Päivitetty 17.4.2014 Tulosta