Evästeiden käyttö Euroopan kuluttajakeskuksen verkkosivuilla

Euroopan kuluttajakeskuksen verkkosivuilla käytetään evästeitä (cookies) käyttäjäkokemuksen parantamiseksi ja käyttöä koskevien tilastojen keräämiseksi. Lue lisää evästeiden käytöstä

Autonvuokra

Kenelle teen valituksen siitä, että vuokra-auto rikkoutui ja minulle syntyi siitä lisäkuluja ja paljon harmia?

Valitus täytyy tehdä vuokraamolle, josta auto noudettiin. Vaikka varaus olisikin tehty kotimaisen autovuokraamon verkkosivujen kautta, varsinainen vuokrasopimus solmitaan yleensä vasta autoa noudettaessa, sikäläisen vuokraamon kanssa.

Olen kuullut, että autovuokraamot saattavat veloittaa vuokraajan luottokortilta suuriakin summia viikkoja sen jälkeen kun auto on palautettu. Mistä tässä jälkilaskutuksessa on kyse?

Tämän tyyppiset maksut ovat yleensä auton korjauskuluja, jotka ovat vuokraamon mielestä syntyneet vuokraajan aiheuttamasta vahingosta. Kyse voi olla myös hallinnollisista kuluista, joita autonvuokraamo perii kuluttajan saamien sakkojen johdosta. Luottokortin saldotilanne onkin hyvä tarkastaa säännöllisesti vuokra-ajan jälkeen. Ohjeita jälkilaskutuksen välttämiseksi löydätte tästä.

Päivitetty 16.9.2014 Tulosta