Om kakor (cookies) på denna webbplats

Konsumenteuropa i Finland  använder kakor för att förbättra ditt besök på vår webbplats. Genom att klicka på ”Jag accepterar” samtycker du till att kakor används

Råd i problemsituationer

I problemsituationer ska du först göra en skriftlig reklamation (till exempel per e-post) till företaget. Om du har betalat med kreditkort ska du dessutom skicka reklamationen skriftligt till kreditkortsföretaget. Kontakta oss om du behöver råd för innehållet eller formuleringen av dina krav, tfn. 029 553 9500, mån–fre kl. 9.00–12.00.

Avgiften för samtal och kötid till 0295-nummer är lokalnätsavgift (lna) vid samtal från telefoner i det fasta telefonnätet och mobilsamtalssavgift (msa) vid samtal från mobiltelefoner. Priset bestäms enligt abonnemangsavtalet. Utöver en tidsbaserad avgift kan operatören även ta ut en startavgift för samtalet. Samtalen ingår i allmänhet inte i s.k. samtalspaket.

Kontakt till Konsumenteuropa i Finland om du redan har gjort anskaffningen och behöver hjälp

Klagoblankett

Använd detta formulär om företagaren inte har besvarat din reklamation inom utsatt tid eller om du inte är nöjd med svaret.

För att fylla i formuläret behöver du Adobe Reader 8.1 eller en senare version av programmet. Läs mer i PDF-instruktionen.

Information om den anskaffade varan, säljaren och problem kring dessa är särskilt viktiga uppgifter. Dessutom behöver vi i allmänhet veta vilka dina krav är. Bifoga orderbekräftelsen, reklamationen som du gjort till säljaren, eventuellt svar samt ett intyg över fullgjord betalning om dina krav omfattar ett återbetalningskrav.

Förfrågan, om du inte ännu har gjort en anskaffning utomlands

Förfrågan

Använd detta formulär om du behöver information om dina rättigheter i en annan EU-medlemsstat.


Uppdaterad 21.1.2015 Skriv ut