Vuoden viimeisessä uutiskirjeessä kerromme ajankohtaisten verkko-ostosvinkkien lisäksi muun muassa verkkosivujemme uudesta selkokielisestä osiosta, joka tarjoaa tietoa verkko-ostamisen kuluttajansuojasta, lentomatkustajan oikeuksista ja asioinnista erityisesti niille, joille tavallisen yleiskielen ymmärtäminen on haasteellista. Liikenne- ja viestintävirasto Traficomin vieraskynäkirjoituksessa esitellään Nyt valppaana -kampanja ja neuvotaan, kuinka tunnistaa huijauksia ja suojata omia tietojaan verkossa.
Usein kysyttyä -juttusarjamme päätösosassa käsitellään usein kysyttyjä kysymyksiä asioinnista Euroopan kuluttajakeskuksessa. Mukana on myös koonnit Euroopan kuluttajakeskusten verkoston syksyn kokouksista, ja muistutamme pian aukeavasta somejoulukalenteristamme, jota voi seurata 1. – 24.12. Facebookissa ja X:ssä.
Lue Euroopan kuluttajakeskuksen uutiskirje 4/2024
Aiemmat uutiskirjeemme löydät arkistosta. Seuraava Euroopan kuluttajakeskuksen uutiskirje julkaistaan helmikuun alussa. Voit tilata uutiskirjeen sähköpostiisi täältä.