Euroopan kuluttajakeskus Sloveniassa on koonnut yhteen joukon käytännöllisiä ohjeita ja neuvoja EM-koripallokisoihin (4.-22.9.) saapuville. Vinkkejä annetaan niin maahan saapumisesta, majoituksesta, ostostenteosta kuin terveyspalvelujen saamisesta ja kerrataan, millaisia ovat kuluttajan oikeudet Sloveniassa. Kuluttaja saa tietoa oikeuksistaan muun muassa lentojen tai junien myöhästymisiin, tuotevirheisiin ja -takuuseen liittyen.
Euroopan kuluttajakeskus Suomessa jakaa sen slovenialaisen sisartoimiston tuottamaa ”Be a Smart Consumer during EuroBasket 2013 in Slovenia” -opasta ja sitä on saatavilla Sloveniassa kisojen aikaan turnauspaikalla, lentokentällä, turisti-infopisteissä ja hotelleissa sekä hostelleissa. Voit ladata sen myös tästä (pdf).
Euroopan kuluttajakeskus auttaa paikan päällä Sloveniassa
Kuluttajat voivat kääntyä matkan aikana ongelmatilanteissa Slovenian Euroopan kuluttajakeskuksen puoleen (European Consumer Centre Slovenia). Toimisto sijaitsee Ljubljanassa vain 200 metrin päässä yhdeltä kisapaikalta, Hala Tivolilta. Yhteystiedot ovat:
Evropski potrošniški center / European Consumer Centre Slovenia (ECC-Net)
Frankopanska 5, 1000 Ljubljana
Avoinna ma-pe klo 9-15
Puhelimitse + 386 1 432 30 35
Sähköpostitse: epc[at]epc.si
Kotiin palattuaan kuluttaja voi olla tarvittaessa yhteydessä Suomen Euroopan kuluttajakeskukseen:
Puh. 029 553 9500, ma–pe klo 10–13. Tarkemmat yhteystiedot.