Lentoyhtiö Iberworld Airlines konkurssissa – toimintaohjeet kuluttajille

Espanjalainen lentoyhtiö Iberworld Airlinesin (Orizonia Group) konkurssiprosessi etenee. Jos olet ostanut yhtiöltä pelkän lennon ja maksanut sen luottokortilla, voit vaatia lennon hinnan palautusta luottokorttiyhtiöltäsi. Jos olet maksanut lipun suoraan lentoyhtiölle tai sinulla on saatavia lentoyhtiöltä, voit hakea niitä konkurssipesän selvitysmiehen kautta.

Kirjallisen vaatimuksen konkurssipesälle on oltava perillä 13.5.2013 mennessä. Liitä vaatimukseen mukaan kopio lentolipusta ja sen maksusta. Euroopan kuluttajakeskus suosittelee, että vaatimus lähetetään hyvissä ajoin. Vaatimuksen voi tehdä joko postitse tai sähköisesti:

Postitse (mielellään kirjattuna kirjeenä):
Administración Concursal
C/Cecilio Metelo nº 11, Escalera A, 5-B
07003 PALMA DE MALLORCA
SPAIN

Sähköisesti (huom. tietoja osin englanniksi, mutta lomake toistaiseksi vain espanjaksi):
https://www.webconcurso.es/ssl/clientes/050126/orizonia/index.php

Euroopan kuluttajakeskus antaa lisätietoja kuluttajille sitä mukaa, kun niitä on saatavilla.

Lisätietoja:
Euroopan kuluttajakeskuksen puhelinpäivystys
Puh. 029 553 9500 (ma–pe klo 10–13)