Hollannin kuluttajaviranomainen määräsi 1 190 000 euron sakon Celldoradolle vuonna 2010 harhaanjohtavien tekstiviestipalveluiden myymisestä. Celldorado teki aikanaan päätöksestä oikaisuvaatimuksen ja rotterdamilainen tuomioistuin ratkaisi asian elinkeinonharjoittajan hyväksi. Tästä päätöksestä valitettiin ja tällä viikolla hollantilainen tuomioistuin (College van Beroep voor het bedrijfsleven, CBB) vahvisti, että Celldorado toimi harhaanjohtavasti ja se määrättiin maksamaan 686 250 euron sakko.
Noin sata suomalaista valitti Celldoradon palveluista Euroopan kuluttajakeskukselle vuosina 2007-2008. Kauppanimen takaa löytyvät yritykset Artiq Mobile BV ja Blinck International BV. Kuluttajat törmäsivät tekstiviestipalveluiden mainontaan internetissä ja televisiossa. He luulivat tekevänsä kertaluontoisen testin tai pelaavansa peliä, mutta tulivat todellisuudessa tilanneeksi maksullisen palvelun. Tilauksen luonne ei tullut kuluttajalle selväksi.
Hollannin valvontaviranomainen sai vuonna 2009 kuukausittain noin 400-500 valitusta koskien Celldoradon tekstiviestipalveluita, kuten soittoääniä, taustakuvia ja pelejä. Valvontaviranomainen sai myös useita selvityspyyntöjä muiden maiden kuluttajansuojaviranomaisilta ja aloitti tutkinnan Celldoradosta.