Euroopan kuluttajakeskusten verkoston (ECC-Net) yhteinen englanninkielinen verkkosivusto eccnet.eu on uusittu ja sisältää nyt entistä enemmän tietoa kuluttajan oikeuksista EU:ssa ja ECC-verkoston toiminnasta.
Sivustouudistusta on koordinoinut Euroopan kuluttajakeskus Alankomaissa ja uudesta sisällöstä vastaa projektiryhmä, jossa on ollut edustus Alankomaiden lisäksi Irlannin, Ruotsin, Italian ja Kyproksen ECC-toimipisteistä.
Eccnet.eu -verkkosivusto tarjoaa EU-alueen kuluttajille englanniksi käytännön neuvoja ja tietoa, kenen puoleen he voivat kääntyä ongelmatilanteissa. Kaikki Euroopan kuluttajakeskukset auttavat kuluttajia löytämään sovintoratkaisun tuomioistuinten ulkopuolella kuluttajan ja myyjän välisissä, maiden rajat ylittävän kaupan riitatilanteissa, joissa kuluttaja ja elinkeinoharjoittaja ovat keskenään eri maissa EU-alueella, Norjassa ja Islannissa. Tarvittaessa ECC-verkoston asiantuntijat ovat yhteydessä myyjään ja varmistavat, että kuluttajat saavat tiedon oikeuksistaan sekä asiantuntevaa neuvontaa omalla kielellään.
ECC-verkoston verkkosivusto tarjoaa tietoa verkostosta, sen toiminnasta ja ajankohtaisista asioista myös muille sidosryhmille. Kullakin ECC-toimipisteellä on lisäksi kansalliset verkkosivut omalla kielellään.
Tutustu: eccnet.eu
Seuraa somessa: ECC-verkoston sivujen päivityksiä ja muita ajankohtaisia kuulumisia julkaistaan englanniksi verkoston Twitter-tilillä @ECC_web
Toiminta ja asiointi Suomessa: ecc.fi