Suomalaiskuluttajan poika ilmoittautui Englannissa toimivan yksityisen koulun MBA-koulutusohjelmaan kesällä 2013. Kuluttaja maksoi koulutusmaksun, joka oli liki 20 000 euroa. Syyskuussa 2013 pojalle ilmoitettiin, ettei hän päässyt koulutusohjelmaan, johon hän oli ilmoittautunut. Kuluttajalle luvattiin palauttaa rahat, mutta niitä ei kuulunut kuluttajan useista pyynnöistä huolimatta. Yritettyään puolen vuoden ajan tuloksetta saada maksunpalautusta kuluttaja otti yhteyttä Euroopan kuluttajakeskukseen.
Euroopan kuluttajakeskus Suomessa toimi asiassa yhteistyössä Euroopan kuluttajakeskusten verkostoon kuuluvan Englannin toimipisteen (UK European Consumer Centre) kanssa.
Euroopan kuluttajakeskus kävi asiasta koulun kanssa kirjeenvaihtoa, jonka seurauksena kuluttaja sai vihdoin rahansa takaisin pitkän odottelun jälkeen.