Tie­dus­te­lu ku­lut­ta­jan oi­keuk­sis­ta

Mitä oikeuksia minulla on ostaessani verkkokaupasta ja miten tunnistan luotettavan toimijan? Mitä oikeuksia minulla on lentojen viivästyessä, peruuntuessa tai matkatavaroiden kadotessa?

Jos sinulla on yleistä kysyttävää kuluttajan oikeuksistasi EU:ssa, ota yhteyttä meihin tällä lomakkeella

  • Useimmissa tapauksessa tarvitsemme asiaasi arvioidaksemme tilausvahvistuksen, maksukuitin sekä myyjän kanssa käydyn kirjeenvaihdon, joten kokoathan asiakirjat valmiiksi yhteydenottoasi varten

    Jos valituksesi koskee kotimaista yritystä, käänny Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV) kuluttajaneuvonnan puoleen.

  • Voit olla meihin yhteydessä joko yhteydenottolomakkeella tai puhelimitse.

    Euroopan kuluttajakeskus

    Puhelinpäivystyksemme on kiinni jouluviikolla. Palvelemme puhelimitse jälleen ma 30.12. klo 9-12.

    Euroopan kuluttajakeskukselle saapuvat yhteydenotot kirjataan Euroopan komission ylläpitämään tietokantaan.