Tiedustelu kuluttajan oikeuksista
Mitä oikeuksia minulla on ostaessani verkkokaupasta ja miten tunnistan luotettavan toimijan? Mitä oikeuksia minulla on lentojen viivästyessä, peruuntuessa tai matkatavaroiden kadotessa?
Jos sinulla on yleistä kysyttävää kuluttajan oikeuksistasi EU:ssa, ota yhteyttä meihin tällä lomakkeella
-
Useimmissa tapauksessa tarvitsemme asiaasi arvioidaksemme tilausvahvistuksen, maksukuitin sekä myyjän kanssa käydyn kirjeenvaihdon, joten kokoathan asiakirjat valmiiksi yhteydenottoasi varten
Jos valituksesi koskee kotimaista yritystä, käänny Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV) kuluttajaneuvonnan puoleen.
-
Voit olla meihin yhteydessä joko yhteydenottolomakkeella tai puhelimitse.
Euroopan kuluttajakeskus
Puhelinpäivystyksemme palvelee ma–ke klo 9–12.
Euroopan kuluttajakeskukselle saapuvat yhteydenotot kirjataan Euroopan komission ylläpitämään tietokantaan.
-
Soittaminen ja jonotus Euroopan kuluttajakeskuksen 0295-alkuisiin numeroihin maksaa lankapuhelimesta soitettuna paikallisverkkomaksun (pvm) ja matkapuhelimesta matkapuhelumaksun (mpm).
Taksa määräytyy soittajan liittymäsopimuksen perusteella. Aikaperusteisen maksun lisäksi operaattori voi veloittaa myös puhelun aloitusmaksun. Soittaminen ei yleensä sisälly ns. puhepaketteihin.