Valitus myyjästä
Haluatko valittaa myyjästä? Onko sinulla ongelmia toiseen EU-maahan, Norjaan, Islantiin tai Isoon-Britanniaan sijoittuvan elinkeinonharjoittajan kanssa? Oletko tehnyt valituksen myyjälle mutta myyjä ei vastaa tai ei katso olevansa korvausvelvollinen?
Euroopan kuluttajakeskuksen verkosto (ECC-Net) voi auttaa sinua löytämään sovinnon myyjän kanssa. Voit ottaa yhteyttä meihin tällä lomakkeella.
-
Jos kauppahinta on maksettu luottokortilla, sinulla saattaa olla mahdollisuus maksunpalautukseen korttiyhtiöltä.
Jos valituksesi koskee kotimaista yritystä, käänny Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV) kuluttajaneuvonnan puoleen.
-
Jos et päässyt sopuun yrityksen kanssa omin avuin, autamme mielellämme.
Useimmissa tapauksissa tarvitsemme asiaasi arvioidaksemme ja sovittelua varten seuraavat selvitykset:
- tilausvahvistus
- maksukuitti
- myyjän kanssa käyty kirjeenvaihto
- pankkiyhteystietosi IBAN- ja BIC-koodeineen (löytyvät tiliotteesta).
Jos hoidat asiaa läheisesi puolesta, tarvitsemme myös valtakirjan.
-
Voit olla meihin yhteydessä joko valituslomakkeella tai puhelimitse.
Euroopan kuluttajakeskus
Puhelinpäivystyksemme palvelee ma–ke klo 9–12.
Euroopan kuluttajakeskukselle saapuvat yhteydenotot kirjataan Euroopan komission ylläpitämään tietokantaan.
-
Soittaminen ja jonotus Euroopan kuluttajakeskuksen 0295-alkuisiin numeroihin maksaa lankapuhelimesta soitettuna paikallisverkkomaksun (pvm) ja matkapuhelimesta matkapuhelumaksun (mpm).
Taksa määräytyy soittajan liittymäsopimuksen perusteella. Aikaperusteisen maksun lisäksi operaattori voi veloittaa myös puhelun aloitusmaksun. Soittaminen ei yleensä sisälly ns. puhepaketteihin.