Tillgänglighet
Konsument Europa Finland strävar efter att garantera sina webbtjänsters tillgänglighet i enlighet med lagen om tillhandahållande av digitala tjänster. Konsument Europa Finland syftar till att betrakta tillgängligheten också i sina sociala medier genom att använda tillgänglighetsverktyg som olika tjänster bjuder.
Respons och kontaktuppgifter
Har du upptäckt brister i tillgängligheten?
Om du upptäcker problem med tillgängligheten på webbplatsen, ge respons till Konkurrens och konsumentverkets (KKV) kommunikationsenhet till att börja med. Det kan ta 14 dagar innan du får ett svar. Om du inte är nöjd med svaret eller inte får svar alls inom två veckor, kan du ge respons till Regionförvaltningsverket i Södra Finland. På Regionförvaltningsverket i Södra Finlands webbplats, tillgänglighetskrav.fi, finns information om hur du kan lämna klagomål och hur ärendet behandlas.
KKV:s kommunikation ansvarar för tillgängligheten av webbtjänster och blanketter samt hanteringen av respons.
Tillsynsmyndighetens kontaktuppgifter
Regionförvaltningsverket i Södra Finland
Enheten för tillsyn över tillgänglighet
webbtillganglighet@rfv.fi
tfn 0295 016 000 (växel)