Tillgänglighetsutlåtande för ärendehanteringsblanketter
Konsument Europa Finland strävar efter att garantera sina webbtjänsters tillgänglighet i enlighet med lagen om tillhandahållande av digitala tjänster.
Detta tillgänglighetsutlåtande gäller:
- eccwebforms.eu/sv/finland/complaint
- eccwebforms.eu/sv/finland/contact
Statusen för webbtjänsternas tillgänglighet
Webbtjänster uppfyller delvis kraven i lagen om tillhandahållande av digitala tjänster (306/2019). Nedan uppges fall av underlåtelse att iaktta kraven och de avvikelser som tillämpas.
Icke-tillgängligt innehåll
Innehållet nedan är inte tillgängligt av följande skäl: Underlåtenhet att iaktta lagen om tillhandahållande av digitala tjänster (306/2019).
- (WCAG 2.4.3) Fokus är ologisk på vissa verktygsrader.
De upptäckta bristerna syftas till att åtgärdas i samband med under 2022.
Upprättande av detta tillgänglighetsutlåtande
Detta utlåtande upprättades 15.12.2021.
Utlåtandet grundar sig på Konkurrens- och konsumentverkets egen bedömning av huruvida webbplatsen uppfyller kraven i direktiv (EU) 2016/2102. Som hjälp vid självutvärderingen har valideringsverktyg och skärmläsningsprogram använts.
Respons och kontaktuppgifter
Har du upptäckt brister i tillgängligheten? Du kan ta kontakt via e-post till viestinta@kkv.fi.
KKV:s kommunikationsenhet ansvarar för tillgängligheten av Konsument Europa Finlands webbtjänster och blanketter samt hanteringen av respons.
Verkställande
Om du upptäcker problem med tillgängligheten på webbplatsen, ge respons till KKV till att börja med. Det kan ta 14 dagar innan du får ett svar. Om du inte är nöjd med svaret eller inte får svar alls inom två veckor, kan du ge respons till Regionförvaltningsverket i Södra Finland. På Regionförvaltningsverket i Södra Finlands webbplats, tillgänglighetskrav.fi, finns information om hur du kan lämna klagomål och hur ärendet behandlas.
Tillsynsmyndighetens kontaktuppgifter
Regionförvaltningsverket i Södra Finland
Enheten för tillsyn över tillgänglighet
webbtillganglighet@rfv.fi