Valitusohjeet
Saatuasi tiedon siitä, että junamatkasi on peruttu tai viivästynyt, pyydä ensin rautatieyhtiön edustajaa huolehtimaan oikeuksistasi. Jos asia ei ratkea, tee kirjallinen valitus junayhtiölle.
-
Tee kirjallinen valitus junayhtiölle. Useimmat eurooppalaiset yhtiöt eivät pysty käsittelemään suomen- tai ruotsinkielisiä valituksia. Tee reklamaatio englanniksi.
-
Liitä valitukseesi mukaan myös jäljennökset lipuista sekä ateria- ja muista vastaavista kuluista. Älä lähetä alkuperäisiä kappaleita.
-
Säästä itsellesi kopio lähettämästäsi valituksestasi. Jos teet valituksen yhtiön valituslomakkeelle, tallenna siitä itsellesi kopio.
-
Yhtiön on kuukauden kuluessa valituksen vastaanottamisesta annettava vastauksensa tai ilmoitettava vastauksen myöhempi ajankohta. Lopullisen vastauksen antamiseen saa kulua enintään kolme kuukautta valituksen vastaanottamisesta.
-
Jos et saa vastausta tai se ei tyydytä sinua, ota ulkomaisen rautatieyhtiön osalta yhteys Euroopan kuluttajakeskukseen. Kotimaisen yhtiön osalta saat apua ja neuvontaa kuluttajaneuvonnasta.