Valitusohjeet
Saatuasi tiedon siitä, että matkasi on peruttu tai viivästynyt, pyydä ensin linja-autoyhtiön edustajaa huolehtimaan oikeuksistasi. Jos asia ei ratkea, tee linja-autoyhtiölle kirjallinen valitus.
-
Tee kirjallinen valitus linja-autoyhtiölle. Viivästykseen tai peruutukseen liittyvä valitus on tehtävä kolmen kuukauden kuluessa linja-automatkan ajankohdasta. Useimmat eurooppalaiset yhtiöt eivät pysty käsittelemään suomen- tai ruotsinkielisiä valituksia. Tee valitus englanniksi.
-
Liitä valitukseesi mukaan myös jäljennökset lipuista sekä ateria- tai muista vastaavista kuluista. Älä lähetä alkuperäisiä kappaleita.
-
Säästä itsellesi kopio lähettämästäsi valituksesta. Jos teet valituksen yhtiön valituslomakkeelle, tallenna siitä itsellesi kopio.
-
Yhtiön on kuukauden kuluessa valituksen vastaanottamisesta ilmoitettava, onko valitus hyväksytty, hylätty vai edelleen käsiteltävänä. Lopullisen vastauksen antamiseen saa kulua enintään kolme kuukautta valituksen vastaanottamisesta.
-
Jos et ole saanut vastausta tai se ei tyydytä sinua, ota ulkomaisen yhtiön osalta yhteys Euroopan kuluttajakeskukseen. Kotimaisen linja-autoyhtiön osalta saat apua ja neuvontaa kuluttajaneuvonnasta.