Saavutettavuus
Euroopan kuluttajakeskus pyrkii takaamaan verkkopalvelujensa ja asiointikanaviensa saavutettavuuden lain digitaalisten palvelujen tarjoamisesta mukaisesti. Pyrimme huomioimaan saavutettavuuden myös sosiaalisen median kanavissamme.
Saavutettavuusselosteet
-
Pyrimme huomioimaan saavutettavuuden myös sosiaalisen median kanavissaan siltä osin, kuin palvelujen ominaisuudet sen mahdollistavat.
Facebookissa ja Twitterissä käytämme vaihtoehtoisia tekstejä kuvajulkaisuissa ja varmistamme tekstiä sisältävien kuvajulkaisuiden riittävän kontrastin ja kirjasinkoon.
Lisäksi tekstitämme videosisällön edellä mainituissa kanavissa ja YouTubessa.
Palaute saavutettavuudesta
Huomasitko saavutettavuuspuutteen Euroopan kuluttajakeskuksen verkkopalvelussa tai asiointilomakkeessa?
Jos huomaat sivustolla saavutettavuusongelmia, anna ensin palautetta meille. Vastauksessa voi mennä 14 päivää. Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta lainkaan kahden viikon aikana, voit antaa palautteen Etelä-Suomen aluehallintovirastoon. Etelä-Suomen aluehallintoviraston saavutettavuusvaatimukset.fi-sivustolla kerrotaan, miten valituksen voi tehdä ja miten asia käsitellään.
Euroopan kuluttajakeskuksen verkkopalvelujen saavutettavuudesta ja palautteiden käsittelystä vastaa Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV) viestintä. Voit ottaa yhteyttä sähköpostilla: viestinta@kkv.fi.
Valvontaviranomaisen yhteystiedot
Etelä-Suomen aluehallintovirasto
Saavutettavuuden valvonnan yksikkö
saavutettavuus@avi.fi
p. 0295 016 000 (vaihde)